Energi

Jeg er overvektig og følger en ketogen diett. Jeg går på treningssenter nesten hver dag for å trene, men jeg har lite energi og styrke til trening, og jeg føler meg ofte helt tom for krefter.

Jeg bruker ikke energidrikker som Red Bull eller Monster i det hele tatt, men jeg ønsker å ta noe bra før jeg begynner å trene.

Finnes det et protein eller noe annet som kan passe for meg?

MVH
Slavo Ferhan
Slavo

Kommentarer

• Hei Slavo, 

Når målet er vektnedgang samtidig som du trener ofte, er det viktig å passe på at du ikke spiser for lite over tid. Selv på ketogen diett trenger kroppen nok energi for å prestere og restituere seg. For lavt matinntak er en vanlig årsak til lav energi, redusert styrke og følelsen av å være tom på trening.

Søvn og timing av måltider spiller også en rolle. Mange på keto opplever bedre treningsfølelse ved å spise et måltid med fett og moderat protein 1–2 timer før trening, fremfor å trene helt fastende.

Når dette er på plass, kan kosttilskudd være et nyttig supplement. Elektrolytter er ofte det viktigste på ketogen diett, siden kroppen mister mer natrium og magnesium. Mangel her kan gi lav energi.

Keto elektrolyttene fra Trace Minerals er tilpasset dietten du er på, og kommer i både flytende form, pulver og kapsler ut i fra hva man foretrekker. Klikk her for å se mer.

Vitamin B-kompleks kan støtte kroppens energiomsetning og nervesystem, spesielt ved høyt treningsnivå eller lavt matinntak. Omega-3 kan bidra til bedre restitusjon og mindre belastning på muskler og ledd, mens vitamin D er viktig for muskelfunksjon og generell energi, særlig i perioder med lite sol.

Disse tilskuddene er ketovennlige og påvirker ikke ketosen, men kan bidra til mer stabil energi og bedre treningsopplevelse over tid.

Jeg legger ved en link her til vår kategori med tilskudd som er keto-vennlige.

Vi gjør oppmerksom på at vi ikke er helsepersonell, og at rådene er ment som generell informasjon. Ved vedvarende plager eller medisinske tilstander anbefaler vi å rådføre seg med lege eller annet kvalifisert helsepersonell.

Vi ønsker deg lykke til, og håper du finner noe som kan gi deg mer energi i hverdagen 😊

Malin Sættem

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle.Din e-post vises aldri offentlig.

Jeg har tatt del av policy for personopplysninger og innhold.